Brukervilkår - Lunsjpakken

Disse brukervilkårene ("Vilkårene") regulerer bruk av tjenesten for salg av lunsjpakker, drikke og ekstraretter ("Tjenesten") levert gjennom den digitale plattformen vår app.lunsjpakken.no. Ved å bruke Tjenesten samtykker du i å være bundet av disse Vilkårene. Les nøye gjennom vilkårene før du bruker Tjenesten. Hvis du ikke godtar Vilkårene, må du avstå fra å bruke Tjenesten.

1. Beskrivelse av Tjenesten

Lunsjpakken er en fleksibel abonnementstjeneste for levering av lunsjpakker, drikke og ekstraretter til din bedrift. Lunsjpakkene bestilles enkelt gjennom vår digitale plattform og det er ingen bindingstid eller etableringskostnader. Vi tilpasser rettene til eventuelle allergener. Fullstendig innholdsliste for rettene og tilpasninger som foretas kan du se under meny på våre nettsider www.lunsjpakken.no/meny.

2. Bestillinger og Betaling

2.1 Når din bedrift har inngått en avtale om levering av lunsjpakker vil du motta en velkomst epost fra din bedriftsadministrator hvor du får tilgang til å registrere en bruker på app.lunsjpakken.no. I appen vil du få en egen profil hvor du kan legge inn bestillinger av lunsj, drikke og ekstraretter og enkelt administrere ditt abonnement. Fra din profil kan du velge å bestille kun til deg selv, eller til hele eller deler av bedriften.

Bestillinger, endringer og avbestillinger for neste uke må foretas før torsdag kl. 22.00. Dersom du har mottatt lunsjpakker for denne uken vil valgte retter automatisk rulleres til neste uke om du ikke foretar endringer.

Du kan enkelt legge inn kortvarig eller langvarig fravær i din profil slik at abonnementet automatisk settes på pause i denne perioden.

2.2 Betalingen for bestillingen skjer enten som bedriftsbetaling via faktura (EHF), eller i kombinasjon med brukerbetaling (e-faktura til nettbank eller vipps). Prisene for lunsjpakkene er som angitt på plattformen.

I velkomst e-posten du har fått fra din bedriftsadministrator vil det være oppgitt hvor stor andel av lunsjpakkene som dekkes av bedriften. Den andelen som ikke dekkes av bedriften betales av deg som bruker. Vi fakturerer etterskuddsvis per 14.dag med 15 dagers betalingsbetingelser. Du vil motta e-faktura i nettbank eller vipps.

Merk at prisen oppgitt på plattformen er før eventuelt bidrag fra bedriften. Prisene oppgitt er inklusiv mva.

Bedriftsandelen faktureres etterskuddsvis 1 g per måned med 15 dagers betalingsbetingelser.

Fraktpris på kr 89 eks mva. per levering tilkommer og belastes bedriften.

Faktura vil kommer fra Effektivt Renhold AS. ER Kantine som produserer Lunsjpakken er en underavdeling av Effektivt Renhold AS.

Vi forbeholder oss retten til å si opp avtaler ved utestående betaling.

3. Levering

3.1 Vi vil levere lunsjpakkene til den oppgitte leveringsadressen på avtalt leveringsdag og i henhold til leveringsspesifikasjoner oppgitt av bedriftsadministrator i appen. Lunsjpakkene leveres porsjonspakket og merket i tidsrommet 09.30-11.00. For ordinære lunsjpakker vil merkingen være utenpå leveringsesken, på lunsjpakker som er tilpasset allergener vil merkingen også være på selve lunsjpakken.

For de lokasjoner hvor vi er avhengig av at kundekontakt åpner opp for oss vil vi ringe ved ankomst. Dersom vi ikke får kontakt med oppgitt kundekontakt etter 3 forsøk, vil vi sette lunsjpakkene utenfor døren og sende bilde over leveransen til kundekontakt.

3.2 Vi er ikke ansvarlige for eventuelle forsinkelser i leveringen som skyldes omstendigheter utenfor vår kontroll. Vi vil selvfølgelig holde deg underrettet om noe uventet skulle skje og lunsjpakkene ikke kommer frem i tide!

3.3 Lunsjpakker vil ikke leveres i julen, inkludert romjulen, hele påskeuken og øvrige røde dager. Dette gjelder også selv om du ikke har satt opp fravær i appen.   

4. Avbestilling og Endringer

4.1 Avbestillinger og endringer i bestillinger må gjøres før torsdag kl. 22.00 uken før. Avbestillinger foretatt etter dette vil belastes i sin helhet.

5. Personvern

5.1 Vi vil behandle dine personlige opplysninger i samsvar med våre personvernvilkår, som du finner nederst i dette dokumentet.

6. Reklamasjoner

6.1 Vårt mål er å levere et næringsrikt og smakfullt produkt som du som kunde blir fornøyd med. Er det noen problemer med vår leveranse vil vi gjerne høre om det så fort som mulig. Du kan kontakte oss på 40 03 60 06 eller på hei@lunsjpakken.no.

7. Tvisteløsning

Enhver tvist som oppstår i forbindelse med disse Vilkårene eller din bruk av Tjenesten, skal søkes løst gjennom forhandlinger mellom partene.

8. Kommunikasjon

Ved behov vil vi sende ut viktig informasjon om din Lunsjpakke bestilling på den e-posten du oppgir ved registrering. Hver uke vil du også få en vennlig påminnelse om å huske å gjøre endringer på neste ukes lunsjbestilling (gjør du ingen endringer blir den som forrige uke). Dersom dette blir plagsomt kan du enkelt huke av for å ikke motta disse epostene i din profil.


Ved å bruke Tjenesten samtykker du i å overholde disse Vilkårene. Hvis du ikke godtar Vilkårene, må du avstå fra å bruke Tjenesten.

Dato for siste oppdatering: 22.08.2023